Ardex wprowadza globalny projekt nowych opakowań
Jaśniejsze, bardziej jednolite, kolorowe, nowocześniejsze: Ardex zmienia projekt swoich opakowań produktowych na całym świecie. Zachowany zostaje znany schemat kolorów dla poszczególnych grup produktów. Teraz jednak kolory zajmują znacznie więcej miejsca – a produkty mają wyższą wartość rozpoznawczą. Ponadto producent materiałów budowlanych ulepszył etykietowanie, dzięki czemu klienci mogą szybciej i łatwiej znaleźć żądany produkt.
W Niemczech Ardex od 20 lat stawia na klarowną strukturę asortymentu z wyrazistymi kolorami. W przypadku produktów PREMIUM od pewnego czasu stosuje się również pasujące motywy. Nowe opakowanie ma teraz być bardziej atrakcyjne, a jednocześnie lepiej pasować do zmienionego wizerunku producenta chemii budowlanej. „W ostatnich latach Ardex stał się otwartą i nowoczesną firmą. Teraz powinno to również znaleźć odzwierciedlenie w naszych opakowaniach” – mówi Dr. Markus Stolper, Dyrektor Zarządzający ds. Marketingu i sprzedaży w Ardex.
Kodowanie kolorami staje się jeszcze wyraźniejsze
Opakowanie jest w pełni kolorowe w porównaniu do starego. To zróżnicowanie ułatwia sprzedawcom detalicznym przydzielanie produktów do różnych obszarów zastosowania. Na przykład kleje do płytek znajdują się w różowych workach, produkty do malowania w niebieskich, a worki z masami wyrównującymi powierzchnię do podłóg w kolorze czerwonym. Drugi kolor na dnie worków, który ułatwia identyfikację produktów w grupie produktowej lub worków na magazynie, pozostaje niezmieniony.
Motywy pokazują obszar zastosowania
Produkty PREMIUM, takie jak ARDEX G10 i nowe kleje do podłóg, zawierają już dopasowane motywy obszaru zastosowania i jeszcze bardziej ułatwiają poruszanie się po ofercie Ardex. „Ta koncepcja została bardzo dobrze przyjęta, ponieważ od razu wiadomo, gdzie można zastosować dany produkt. Dlatego zdecydowaliśmy się wyposażyć w motywy również najpopularniejsze produkty PREMIUM z odpowiednich grup produktowych” – kontynuuje Stolper.
Produkty w nowych opakowaniach w sprzedaży od końca roku
Obecnie na rynek niemiecki produkowane są w nowych opakowaniach kleje do płytek i masy szpachlowe. Zmiana w handlu będzie następować stopniowo, produkty w nowych opakowaniach powoli będą wypierać stare. „Zrównoważony rozwój jest dla nas w Ardex bardzo ważny. A utylizacja nienaruszonych pojemników nie byłaby dla nas uzasadniona ekologicznie” – mówi Stolper. „Dlatego w przypadku niektórych produktów zmiana będzie znacznie szybsza niż w przypadku innych. Jednak spodziewamy się, że pierwsze nowe opakowania pojawią się w listopadzie, a dopiero na początku 2021 r. W obiegu znajdą się produkty w nowych opakowaniach”.